Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları 6. Sınıf

Posted on
  • 14 Aralık 2011 Çarşamba
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:


  • 6. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa: 108-109-110-111-112 113 Cevapları
    1.Etkinik

    1.İş yapmak-Büyük iş
    2.Rica
    3.Başvuru
    4.Mecburiyet
    5.Sonuç
    6.Doktorlar

    2.Etkinlik

    1.Nüfuz Etmek
    2.Taaruza kalkmak
    3.Vazifeye sokulak
    4.Hallaç pamuğu gibi atmak

    3. Etkinlik
    1.Çirkin
    2.(Bulamadım)
    3.nazik
    4.Ak
    5.Kara
    6.Kısa
    7.(bulamadım)
    8.Eski
    9.gelmek
    10.el
    11.çok
    12.İnce
    13.Laf
    14.Mektep
    15.Ece
    16.Zayıf

    Anahtar kelime=Çanakkalegeçilmez

    4.FRANSIZLARA Karşı çarpışırken büyük bir kahramanlık gösterip şehit olmasıla bitirirdim

    6. Etkinlik

    Okulun adını yazınız.
    Bursa


    Okulumuzun (Örnek)6/b sınıfında bulunan (örnek)155 Numaralı öğrenciyim.Okulumuzun bir tur hazırlanıp Çanakkale gezisinin yapılmasını istiyorum.
    Geeği yapılmasını arz ederim

    Tarih=(örnek)19.01.2000
    İmza=
    Adınız=

    Adresinizi yazın

    7.Etkinlik

    Vatan toprağı

    Vatanımız savunmasız değil
    Bayrağımız sahipsiz değil
    Eğer yolunda şehitlik varsa
    Bu vatana can feda
    Sana canımız feda
    Sana gönlümüz feda olsun türkiyem

    8.Etkinlik

    1.Y
    2.Y
    3.Y
    4.D
    5.Y
    6.Y
    7.D
    8.D
    9.Y
    10.D
    11.D
    12.Y
    13.Y
    14.Y
    15.D
    16.D


    5.etkinlik

    1)ikiside doğadan bahsediyor
    2)ikiside şiir biçiminde yazılmış

    İKİ METNİN FARKLI ÖZELİKLERİ
    1)birinin şiir olması
    2)türkiye metninin şiir olması la fonten in hikaye olması

    6).etkinlik

    1)ek
    2)ek
    3)X
    4)X

    kırılan şemsiyesini evde bırakıp annesininKİni yanına aldı
    ÇantadaKİ kitabımı defterimi sıranın üzerine koydum
    Bana öyle geliyor Kİbu yarışma bizi kazandıracak

    7)Etkinlik

    Ahmet'i annesi bize getirdi
    Ahmet'e soru sordum
    Ahmet'de bizimle sinemaya geldi
    Ahmet'den kitap aldım


    Dolap'ı çok küçükmüş
    Dolap'a nasıl girdiniz
    Dalap'ta kalemimi unutmuşum
    Dolap'dan giysilerimi aldım

    Kuzu ile oynadık
    Kuzu'ya yem verdik
    Kuzuyu'da çimenliğe getirdi
    kuzu'dan süt sağdık

    Üzüm'ü bugün topladık
    Üzüme su verdik
    üzümde çabuk yendi
    üzümden pekmez yaptık

    kazağı çok beğenmiş
    kazaga boncuk takmış
    kazakta yesil renkliymiş
    kazaktan bende aldım

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Fastoyun