Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Cevapları 6. Sınıf

Posted on
  • 14 Aralık 2011 Çarşamba
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • OLAY-YORUM
    KONU: SİTEMİZİN ÖNÜNDEKİ KANALİZASYON ÇALIŞMASI
    1.DAHA HIZLI YAPABİLİRLER
    2.EĞER DAHA ÇABUK YAPMAZLARSA İNSANLAR İÇİNE DÜŞÜP ÖLEBİLİRLER
    3.YAĞMUR YAĞDIĞINDA İÇİ SU DOLABİLİR BU DURUMDA İSE ÇALIŞMA İYİCE ZORLANABİLİR
    4.FIRTINA ÇIKTIĞINDA DIŞARIDAKİ KUMLAR HER TARAFA DAĞILBİLİR
        2 OKULUMU BEKLİYORUM
    GÖR CÜL ARÖ AY YILBAYR DALIĞI SARI BAD BİN, DA ÇO BER.
    SANKİ BİNAYA SIĞMAYACAK KADAR ÇOK ÇOCUK VAR, BAHÇEDE.


    OLGU CÜMLELERİ: YENİ OKULUMUZUN BAHÇESİ HEM ÇOK GENİŞ HEM DE ÇOK GÜZEL.
    kaynak: http://aygunhoca.com/
    ‘HEDEFE YALNIZ ÇOCUKLARI YETİŞTİRMEKLE ULAŞAMAYIZ. ÇOCUKLAR GELECEĞİ YAPACAK ADAMDIR. FAKAT GELECEĞİ YAPACAK OLAN BU ÇOCUKLARI YETİŞTİRECEK ANALAR, BABALAR, KARDEŞLER HEPSİ ŞİMDİDEN AZ ÇOK AYDINLATILMALIDIR Kİ YETİŞİRECEKLERİ ÇOCUKLARI BU MİLLET BU MEMLEKETE HİZMET EDEBİLECEK VE FAYDALI OLABİLECEK ŞEKİLDE YETİŞTİRSİNLER. HİÇ OLMAZSA OKULDAN BAŞKA GAZETELER, KÜÇÜK DERGİLER, KÖYLERE KADAR YAYIMLANIP DAĞITILMALIDIR. BİZİM KÖYÜMÜZ NE DERGİ VS.OKUMAZ. BİLENLER BİLMEYENLERİ TOPLAYIP, OKUTMAYI ONLARA OKUMAYI ANLATMAYI BİR FAZİFE BİLMELİDİRLER.’M.KEMAL ATATÜRK’ÜN BİR SÖZÜ
              3 DENİZDE YÜZEN KAYIKLAR
    1.KOPYA ÇEKMİŞ AYRICA BAŞKALARININ EŞYALARINI KARIŞTIRMIŞ.
    2.AYLA: KENDİNE GÜVENEN
      ASLI: KENDİNE GÜVENMEYEN
    3.UTANIRIM.
    4.TÜRK MALINA ÇİÇEKLERE VE DOĞA GÜZELLİĞİ OLAN HERŞEYE DİKKAT ETMELİYİZ.
           4.NİÇİN SAVUNURUZ?
    2.
    A.SIRA SIRA AYNI ODAYI PAYLAŞMALARI SORUMLULUKLARIDIR.
    B.KARDEŞİNE BİRAZ DAHA KISIK SESLE DİNLEMESİNİ İÇİN UYARIR.
    C.ŞARKININ SESİNİ KISARAK MÜZÜK DİNLEYEBİLİR.
    Ç.EVET YAŞADIM. KARDEŞİM YÜKSEK SESTE MÜZİK DİNLERKEN UYUYAMIYORDUM DAHA SONRA SESİNİ AZALTARAK ÇÖZÜM YOLU BULDUM.
    D.SIRA SIRA ODAYI KULLANMAYI DENERDİM.
         5.SORUN ÇÖZME MAKİNASI
    A.ÜLKEMİZDEKİ SORUNLARIN NELER OLDUĞUNU VE BU SORUNLAR İÇİN BİR MAKİNA GÖRÜYORUM.
    B.SORUN, BİR MAKİNA YAPILARAK ÇÖZÜMLENMİŞTİR.
    C.BENCE ÜRETİLEMEZ.
    Ç.HAKLAR, SORUMLULUKLAR VE ÖZGÜRLÜKLER YANİ ÜLKEMİZDEKİ BİREYLERİN GÖREVLERİ YER ALMIŞTIR.
    ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

    BU MAKİNA ÇALIŞMASI
    ÜLKEDEKİ İNSANLARIN DAHA ÇOK ÇALIŞMASI


             6.SOSYAL BİLGİLER OLMASAYDI
    1.ÜLKEMİZDEKİ SORUNLARI, HAKLARIMIZI, DÜNYADAKİ BULUŞLARI, ATATÜRK’ÜN HAYATINI, GELENEK GÖRENEKLERİMİZİ, ADETLERİMİZİ, HANGİ ÜLKEDE VEYA HANGİ ŞEHİRDE ÜNLÜ OLAN YAPITLARI, DÜNYAYI, NERELERDE NELER YETİŞTİĞİNİ VE BİRÇOK ŞEYİ ÖĞRENMEK İÇİN SOSYAL BİLGİLER DERSİ VARDIR.
    2.ATATÜRK’ÜN HAYATI, BULUŞLARIMIZI, HAKLARIMIZI, ÜLKEMİZDEKİ SORUN VR ÇÖZÜMLERİ, OLGU VE GÖRÜŞÜVE DAHA BİRÇOK ŞEYİ ÖĞRENDİM.
    3.HAKLARIMIZI ÖĞRENEMEZDİK, SORUNLARIMIZA ÇÖZÜM BULAMAZDIK, NERDE HANGİ ŞEHİRDE NE VE NELER YETİŞDİĞİNDEN HABERİMİZ OLMAZDI.
      7.İNTERNET’TE TÜRK TARİH KURUMUNDAYIZ
    a)MÜSİBETNAME, TARİH TETRİKLERİNE GİRİŞ, TÜRKİYE SELÇUKLULARINA ORDU
    b)BELLETEN, BELGELER
    c)ORTA ASYA’DAN BALKANLAR’A TARİHSEL SÜREÇ İÇİNDE TÜRK SULİFİ PROJESİ, SARKİS KARAKOÇ’UN ‘KÜLLİYAT-I KAVANİN’ADLI ESERİNİN KRONOLOJİK FİHRİSTİNİN YAYINLANMASI PROJESİ, BÖLGESEL TARİH BİLİMSEL ARAŞTIRMALARI PROJESİ, BAŞLANGIÇTAN GÜNÜMÜZE TÜRK DÜNYASI PROJESİ, TÜRKİYE’NİN SOSYAL VE KÜLTÜREL TARİHİ PROJESİ, YURTDIŞINDAKİ TÜRK TARİH ESERLERİNİN TESPİTİ PROJESİ, MUAHEDAT MECMUASI’NIN NEŞRİ PROJESİ, OSMANLI YÖNETİMİNDE BALKANLAR’DA EKONOMİK TRANSFORMASYON PROJESİ, OSMANLI İMPARATORLUĞUNDAN GÜNÜMÜZE EGE ADALARI TARİHİ PROJESİ’DİR.

    ç)ATATÜRK KÜLTÜR-DİL VE TARİH YÜKSEK KURUMU,TÜRK TARİH KURUMU BAŞKANLIĞI,ATATÜRK ARAŞTIRMA MERKEZİ BAŞKANLIĞI,ATATÜRK KÜLTÜR MERKEZİ BAŞKANLIĞI, TÜRK DİL KURUMU BAŞKANLIĞI’DIR.

             SORUMLULUKLARIM

    1;)İŞÇİ ÇIKARMAKTA DEĞİL AMA FABRİKA DEĞİŞTİRMEKTE ÖZGÜR. ÇÜNKÜ DEĞİŞTİRMEK ONA BAĞLI BİR ŞEYDİR.
    2)2000 KİŞİYE ÇÜNKÜ ONLARI ÇALIŞTIRIYOR EĞER ÇALIŞTIRMASA SORUMLULUKLARINI KAYIP EDER.
    3)BİR KREDİ DAHA ÇEKMEYİ DENER, ÇEKEMESSE HAVALANDIRMA TAKTIRABİLİR.
    4)KREDİ ALABİLİR, İNSANLARDAN YARDIM İSTEYEBİLİR.
    5)ARAMALIDIR ÇÜNKÜ İFLAS ETMEK DURUMA GELMİŞ BİR VAZİYETTEDİR.
    6)FABRİKA BORULARINA HAVALANDIRMA TAKILMASSSA İNSNLAR ÖLEBİLİR.
    7)EVET HAKLIDIR.ÇÜNKÜ HERKEZ AYNI VAKİTTE İŞE BAŞLAMIŞ.

        2.ÜNİTE YERYÜZÜNDE YAŞAM

       1.KONUM BELİRLİYORUZ
    KITALAR
    PARALEL
    MERİDYEN
    ASYA
    Avrupa
    Okyanusya
    AFRİKA
    Kuzey Amerika
    Güney Afrika
    AVRUPA
    Kuzey amerika
    afrika
    KUZEY AMERİKA
    Avrupa
    GÜNEY AMERİKA
    GÜNEY AMERİKA
    AFRİKA
    ANTARTİKA
    OKYANUSYA
    GÜNEY AMERİKA
    ASYA

     kaynak: http://aygunhoca.com/
     2.KONUM TANIMLIYORUM
    ÜLKELER
    KONUM
    TÜRKİYE

    36°-42° KUZEY PARALELİ İLE 26-45 DOĞU MERİDYENLERİ ARASINDADIR.EKVATOR İLE KUZEY KUTPU ARASINDA YER ALIR ANCAK EKVATORA DAHA YAKINDIR.TOPRAKLARINI BÜYÜK BİR KISMI ASYA’DA YER ALIRKEN KALAN KISMI AVRUPA’DADIR.ÇEVRESİNDEKİ DENİZLER,ATLAS VE HİNT OKYANUSU’NA BAĞLIDIR.
    ARJANTİN
    GÜNEY AMERİKA KITASINDA BULUNUR.BÜYÜK OKYANUS VE ATLAS OKYANUSU ETRAFINDA BULUNUR.30-60 DOĞU MERİDYENİ, 60-120 KUZEY PARALEL TARAFINDA BULUNUR.
    MAKEDONYA
    AVRUPA KITASINDA BULUNUR.
    YENİ
    ZELANDA
    OKYANUSYA(AVUSTURALYA)KITASINDA BULUNUR.HİNT VE BÜYÜK OKYANUS ETRAFINDADIR.160-180DOĞU MERİDYENLERİ30-40 KUZEY PARALELİDİR.
    KAZAKİSTAN
    ASYA KITASINDA BULUNUR.80-100 DOĞU MERİDYENLERİ,180-0KUZEY PARALELİDİR.
    MALEZYA
    ASYA KITASINDA BULUNUR.

       3.FARKLILIKLARI BULALIM
    1.1. RESİMDAHA AYRINTILI GÖSTERİR.
    2.2.RESİM. ÇÜNKÜ FARKLI RENKLERDE BELİRTİLMİŞTİR.
    3.BİRİ SADECE MARMARA DENİZİNİ GÖZTERİRKEN DİĞERİ TÜRKİYE’Yİ GÖSTERİR

     kaynak: http://aygunhoca.com/
    4.NEDEN ÖYLE?
    1.A HARİTASINDA RESİMDE DAHA NET GÖREBİLİRİZ.ÇÜNKÜ DAHA BÜYÜK VE MARMARA DENİZİNİN ÇEVRESİNDEKİLERİ DE ALMIŞ.
    2.B HARİTASINDA RESİMDE GÖREBİLİRİZ.ÇÜNKÜ DAHA ÇOK YERİ KAPSIYOR.
    3.  AHARİTASINDA RESİMDE GÖREMİYORUZ. ÇÜNKÜ ÖLÇEĞİ AZ.
     4. B HARİTASINDA DAHA BELİRGİNDİR.ÖLÇEĞİ FAZLA.
    5.  C HARİTASINDA GÖREBİLİRİZ.ÇÜNKÜ ÖLÇEĞİ AZ.
     6. A HARİTASI B HARİTASI VE C HARİTASI OLARAK AYARLANIR.
     7.ANLARDIK.A HARİTASI AZ YERİ KAPSIYOR,ÖLÇEĞİ FAZLA.B HARİTASI ÇOK YERİ KAPSIYOR,ÖLÇEĞİ AZ.C HARİTASI ÇOK ÇOK YERİ KAPSIYOR,ÖLÇEĞİ ÇOK ÇOK AZ.
      8.BENİM YAŞADIĞIM YER DAHA AYRINTİILI OLURDU.
    5.HABERLERLE İKLİM
    A.BİZİM ÜLKEMİZ 4 MEVSİMİ YAŞAR.FAKAT KENYALI ADAM SANIRIM TEK İKLİMLERİN OLDUĞU BİR YERDE YAŞIYOR.

    B.EN SOĞUK: VAN
       EN SICAK: MARDİN KOCATEPE
     kaynak: http://aygunhoca.com/
    -ÇOK KAR YAĞMASI
    - MARDİN GÜNEŞ GİBİ +48,8
    -ÇATILARDAN BUZ SAKMIŞ,SÜRÜCÜLER VE YAYALAR ZOR ANLAR YAŞAMIŞ,SULAR DONMUŞ(MURAT NEHRİ).
    -ÇOK KÖMÜR VE ODUN YAKILIR.BUDA MADDİ  BAKIMDAN ZOR DURUMLAR YAŞATABİLİR.
    -MADDİ BAKIMDAN KÖTÜ ETKİLER.
                6.NELER ETKİLİYOR?
    1.KARASAL,KARADENİZ,AKDENİZ VE MARMARA İKLİMİ
    2.KARASAL İKLİM’DİR.YAZ  SICAK KIŞ SOĞUK.YANİ HER MEVSİM TAM YAŞANIYOR.
    3.KARASAL İKLİM.KIŞ ÇOK SOĞUK,YAZ KAVURUCU SICAK,İLKBAHAR VE SONBAHAR EŞİT;YAĞMURLU HAFİF RÜZGARLI GEÇER.
    4.HER İKLİM TİPİNİN BİR ÖZELLİĞİ VARDIR.NEDENİ ALLAH ÖYLE YARATMIŞ.
                 8.FARKLI YERLER FARKLI YAŞAMLAR
    TATOMBOGÜNDÜZ KAVURUCU SICAK AKŞAMLARI DONDURUCU SOĞUK
    GRACE MUTHONY HİÇ KIŞ YAŞANMAZ
    TULUGAKHER ZAMAN ÇOK SOĞUK
    MUHAMMED SEYYİDYAĞIŞLI
    BENİM YAŞADIĞIM YER BENİM YAŞADIĞIM YERDE MEVSİMLER TAM OLUR. YANİ YAZ KAVURUCU SICAK, KIŞ DONDURUCU SOĞUK. İLKBAHAR VE SONBAHAR YAĞMURLU VE RÜZGÂRLI GEÇER.
    9.YAŞLI KADIN VE MEŞE AĞACI
    1.KADININ HER DURUMDAKİ DAVRANIŞLARI DOĞRUYDU.
    2.BİZDE YAŞLI KADIN GİBİ AĞAÇLARI SULARIZ.
    10.YERLEŞİM YERİ SEÇİYORLAR
    -YERLEŞİM YERİ UYGUN ŞEHRİN MERKEZİ VE AKRABALARIMIZIN ÇOĞUNLUĞU BURDA OLDUĞU İÇİN BURAYI SEÇTİK.
             11.ÇATALHÖYÜK’TE YAŞAM
    1.EVLERİNİ İNŞA ETMEK İÇN MALZEME  VARDI,TAŞLAR VARSI,TOPRAK UYGUNDU VE HAYVAN BAKIMINDANDA İYİYDİ.
    2.AVCILIK İLE
    3.HAYVAN YÜNÜ VE BİTKİ LİFLERİ
    4.SON PARAGRAF
    TARİH ŞERİTİ KULLANALIM
    1.99 YIL DAHA YAŞARSAM 1 ASIR YAŞAMIŞ OLACAĞIM.
    2.KİTAP ÜZERİNE YAPILACAK.
    3.
    4.SÜMERLİLER ÇİVİ YAZISINI BULMUŞLARDIR.
    5.
    6. LİDYALILAR PARAYI BULDU.TAKAS İLE  ALIŞVERİŞ YAPARLARDI.
    7.YIL OLARAK İFADE EDERİZ.
    14.UYGARLIKLARIN KİMLİK KARTI
    HİTİTLER
    -KRALLIK
    -ERİDU
    -TARIM
    -TEKERLEK
    İYONLAR
    -BAĞIMSIZ ŞEHİR DEVLERİ
    -EFES
    -HAYVANCILIK SERAMİK TARIM KUMAŞ
    ASURLULAR
    -İMPAROTOR
    -NİNOVA
    -TİCARET
    -KÂĞIT
    URARTULAR
    -KRALLIK
    TUŞPA
    -TİCARET NASIRCILIK
    BABİLLER
    -İMPARATOR
    -BABİL
    -TİCARET
    -ASMA BAHÇELERİ BABİL KULESİ
    LİDYALILAR
    -KRALLIK
    -SARD
    -TARIM
    MADENİ PARA
    SÜMERLİLER
    -KRALLIK
    -ERİDU
    -TARIM
    -TEKERLEK
    FRİGLER
    -KRALLIK
    -GORDİON
    -TARIM
    -ÇENGELLİ İĞNE
    3.ÜNİTE İPEK YOLU’NDA TÜRKLER
                          1.YENİ İPEK YOLU
    1.KERVAN DEVESİ
    2.ÇİN, KIRGIZİSTAN, ÖZBEKİSTAN, İRANDA YOLCULUK OLUR, İSTANBULDA BİTER.
    3.EVET,KERVAN DEVELERİ İLE YAPILMIŞ.
    4.SANAT VE KÜLTÜRLERİ BULUP ATATÜRK KÜLTÜR MERKEZİNE SERGİLENECEKTİR.
    5.EVET.ÇÜNKÜ BİR MACERA OLURDU.
       2.DESTANDAN DEVLETE
    1.ÜLKE İMPARTORU
    2.DÜŞMANLIK
    3.YOK.
              3.RESİM İNCELİYORUZ
    -KAYNAKLAR YARDINCI OLBİLİR.
    -GENELLİKLE BÖYLE TOPLANILARAK KONUŞMA YAPILDIĞINI BİLİYORUM.
    -NE HAKKINDA KONUŞTUKLARI AKLIMA TAKILDI.
     kaynak: http://aygunhoca.com/

    4.ORDUMUZ
    1.KURULDUĞU YILI.
    2.ASYA HUN DEVLETİ
    3.T.C.’NIN KURULMASINDA ÖNCÜ OLDUĞU İÇİN
    4.EVET VARDIR.
    5.BİR RÖPORTAŞ
    1.1983-1985
    2.20
    3.YOK
    4.KORKU KARAMSARLIK
    5.JANDARMA
    6.GÜNEYDOĞU
    7.TEMEL ASKETLİK EYİTİMİ
    8.ONBAŞI
    9.ALBAY
    10.ALBAY,YARBAY,BİNBAŞI.YÜZBAŞI
    ÜSTTEĞMEN,TEĞMEN,ASTSUBAY,BAŞ ÇAVUŞ,ÜST ÇAVUŞ,ÇAVUŞ,ONBAŞI
    11.SOSYAL VE GÖREV DAĞILIMI YÖNÜNDEN İYİYDİ
    12.HİÇ GRUBA AYRILMADIK
    13.ÜLKE GÜNDEMİNDE ASKERİ DARBEDE YÖNETİMİNDEN SİVİL YÖNETİME GEÇİŞ VARDI
    14.SİVİL HAYATTA ÖZGÜR ASKERLİK HAYATINDA KOMUTAN ALTINDA
    6.TARİHİ YORUMLAMA(KİTABIN ÜZERİNE)
    7.UYGARLIĞIN COĞRAFYASI(TABLO VARDI)
    8.TİCARET KERVASNIMIZDA NELER VAR?
    1.KERVANDA İHTİYACIMIZ OLDUĞU İÇİN YAZDIM.
    2.KAĞIT,PİL,BARUT,ZIRH,RADYO,TELEFON.ÇÜNKÜ HER AN LAZIM OLUYOR.
    9.HARİTA OYUNU
    2.MEKKE
    3.GÖÇ.
    4.BEDİR SAVAŞI
    10.EMEVİLER-ABBASİLER
    -        MAĞRİP,KURTUBA,TOLEDO,GIMATA,CEBELİ TARIK,BUHARA,SEMERKANT,TAŞKENT,KABİL,GAZNEVE SİND ŞEHİRLERİNİ EMEVİLER ALMIŞTIR.
    -BİZ BİLGİMZE GÜVENİYORUZ,BİLİME DE HERKEZ ÖNEM VERMEYE ÇALIŞACAKLARDIR.
    - İSİMLERİ YİNEAYNI
    -Abbasiler döneminde Türklerle Araplar arasında sağlanan dostluk ticari ilişkilerin gelişmesi ve tüccarların arkasından onları, dervişlerin ve sufilerin takip etmesi Türkler arasında İslâmiyet'in gelişmesine büyük katkılar sağlamıştır. 
    Abbasiler döneminde Türkler arasında İslâmiyet'in yayılmasını ve Türklerin Abbasiler zamanında kitleler halinde İslâmlaşmasını naklettikten sonra, bu dönemde Türkler arasında Alevî-Şiî inançların nasıl yayıldığı konusunu incelemeye çalışacağız.
    Abbasiler döneminde Türklerle Araplar arasında başlayan dostane ilişkiler ve Talas savaşı sonrasında gelişen müsait ortam, Şiî-Alevî daîlerin Türkistan'a ulaşmasına ve Alevî-Şiî inançların bu bölgelerde yayılmasına hız kazandırmıştır. 
    Abbasiler, bütün faaliyetlerinde ve Alevî-Şiî isyanlarda kendilerini hep Ehl-i Beyt'in hadimi olarak göstermişler ve bundan da Ali evladları anlaşılmıştır. Abbasoğullarının hilafete geçmeleri ile, Alevî daîler de bu durumu izah etmede zorlanmışlardır. Böylece Emeviler zamanında Ehl-i Beyt adına yürütülen isyanlar ve akıtılan kanlar bir fayda vermemiş, Ali evladlarının hilafetten mahrum kalması, gönüllerde kapanmaz yaralar açmıştır. Ehl-i Beyt adına yürütülen bütün faaliyetlerde Türkler de önemli görevler almışlardır.
    kaynak: http://aygunhoca.com/

    11.İLGİNİZE BİLGİNİZE
    1.TARİHİ ESERLERİ YAPITLARI KORUMAMIZ HAKKINDA ANLATIYOR.
    2.YOK
    3.ZARAR VERMEMELİYİZ.YANİ ESERLERE ELİMİZ İLE DOKUNMAMALIYIZ.
    4.ONLARI KORUMAK
    15.KÜLTÜREL ZENGİNLİKLERİMİZ
    TÜRK KÜLTÜRÜ:SULTANAHMET-ÇİNİ YAPIMI
    RESİM UYGUR DUVAR RESİMLERİ

    17.DÜĞÜNÜMÜZE HOŞ GELDİNİZ
    1.BİNDALLI,ZURNA
    BİNDALLIYI GELİN GİYER
    ZURNASIZ DÜĞÜN OLMAZ.
    2.BİNDALLI VARDI.
    3.AYNI KÜLTÜRDEN DOLAYI OLABİLİR.
    4.KARŞILAŞTIRMADIM.
    5.KINA GECESİNDE ESKİDEN DE ŞİMDİ DE DE BİNDALLI GİYİLİR.
    6.DOĞRU BİR SÖZ.HERKEZİN GELENEĞİ FARLIDIR.
    4.ÜNİTE ÜLKEMİZİN KAYNAKLARI
    1.EN BÜYÜK SUTUN HANGİSİDİR?
    1.TARIM
    2.SANAYİ 3.TARIM ÇOK AZ ARTMIŞ YANİ PEK İLERLEMEMİŞ, HİZMETDE TARIM GİBİ PEK AZ ARTMIŞ SANAYİ İSE NEREDE İSE AYNI ORANDADIR YANİ 1980 YILINDA KAÇ ORANSA 2004 YILINDADA AYNISIDIR.

    2.BAZI EKONOMİK, FAALİYETLER
    SANAYİ:OTOMOTİV,TEKDTİL GIDA,MOBİLYA,DEKORASYON
    HİZMET:EĞİTİM,ÖĞRETİM,SAĞLIK,TEMİZLİK
    4.HARUN REŞİT İLE İHTİYAR
    1BELKİ 10 BELKİ 20 SENEYE KADAR BÜYÜR.VE BİZ BİZDEN ÖNCEKİLERİ YEDİK BİZDEN SONRAKİLER DE BUNLARI YESİN.
    2.GELECEK YILLARDAKİ İNSANLAR
    3.YAŞLI ADAMIN YAPTIĞINI İSTERDİM FAKAR ARMUT AĞACI OLURDU.
    6.BÖLGEMİZDEKİ SANAYİ FAALİYETLERİ
    1.BUĞDAY
    2.SANAYİ ÜRÜNÜNÜ ÇOK KULLANIYORUZ VE BUĞDAYDAN  ÇOK ÜRÜN YAPTIĞIMIZ İÇİN.
    3.BUĞDAY ÜRÜNÜNÜ ÇOK TÜKETİYORUZ
    4.DOKUMA.ÇÜNKÜ BEYPAZARINDANBAŞKA YERDE YAPILMIYOR.YAPILSADA DİĞERLERİ KADAR GÜZEL OLMUYOR
    5.DOKUMA FABRİKASI AÇILABLİRİ AMA BEYPAZARI YÖRESİNE UYGUN OLMALIDIR
    7.ENERJİ KAYNAKLARIMIZ
    HEPSİ GÜNEŞ ENERJİSİ İLE ÇALIŞIYOR. GÜNLÜK HAYATIMIZDA KULLANILACAK EŞYALAR.
    8.ÖRNEĞİM ANNEM VE BABAM
    1.OY KULLANMAK
    2.OY KULLANMA, ÇEVREYİ TEMİZ TUTMA, ÇİMLERİ EZMEME VB. ŞEYLERDİ 
    9.VERGİ BANA DÖNÜYOR
    -VERGİ VERİYORUM HİZMET ALIYORUM
    -VERGİLERDEN KURTULALIM HAYATIMIZI YAŞAYALIM
    -VERİRSEN VERGİYİ KAZANIRSIN TATİLİ
    10.FATURALARI TANIYALIM
    -KDV VERGİSİ
    -1,05
    -GELİR VE DAMG VERGİSİ
    -79,64
    -79,64
    11.DOĞA, GELECEĞE MİRASIMIZ
    1.1.YEŞİLLİK İÇİNDE 2. İSE  FABRİKA BACAINDAN DUMANLI.
    2.A
    3.A.ÇÜNKÜ B’DE FABRİKA VAR VE DUMANI ÇOK. O YÜZDEN A
    4.B
    5.FABRİKA
    6.DOĞAL VE TEMİZ HAVAYA SAHİP DEĞİL.
    12.DOĞAL LAYNAKLAR BİZE EMANET
    -DOĞAYA SAHİP ÇIKMALI HERKES.EĞER ÇIKMASSAK PİS BİR HAVAYA VE HAYATA ADIM ATMIŞ OLURUZ.FABRİKA DUMAN BACALARININ  AĞIZLARI FİLTRELENMELİ.BİZDE DOĞANIN KİRLEMEMESİ İÇİNBİZDE BİR ŞEYLER YAPABİLİRİZ.BUNLAR;PİKNİĞE GİDİP ATEŞİ YANIK BIRAKMA VB.GİBİ.
    14.NİTELİKLİ BİR İNSAN

    15.İŞ KAZALARI
    16.ELEMAN ARIYORLAR
    1.MAAŞ+SSK,BİLGİSAR BİLEN.ÜNİVERSİTE MEZUNU
    2.20-30 YAŞ ÜSTÜ
    3.EĞER İSTEDİKLERİ  ÖZELLİKLERE
    4KÜÇÜK OLUPTA ÇALIŞAMAYAZAĞI İÇİN
    5.ÇALIŞMAK İSTEYENLER GELEREK EKONOMİK FAALİYETİN  GELŞİME GÖSTERMESİNİ BULUR.
    6.VAR.İŞE GİRİNCE YAPABİLİR DÜŞÜNCESİ İLE OLUR.   
    7.BEN ÜNİVERSİTEDEN MEZUN OLUNCA BUNLARA İHTİYACIM KALMIYACAK.AMA BELKİ SEKRETER OLABİLİR.
    8.OKULA GİDEREKTE OLBİLİR;OLMAYABİLİRDE.
    9. MAAŞ+SSK,BİLGİSAR BİLEN.ÜNİVERSİTE MEZUNU VB.
    17.MESLEĞİMİ ŞEÇİYORUM
    A-İNSANLAR
    -İNSANLARLA İLETİŞİM KURMAK;HOŞLANIRIM
    -ARKADAŞLARIMIZIN KİŞİSEL PROBLEMLERİNİ DİNLEMEK;HOŞLANIRIM
    -HASTA BİR İNSANA YARDIMCI OLMAK;HOŞLANIRIM
    -YARDIM KURULUŞLARININ FAALİYETLERİNE KATILMAK;HOŞLANIRIM
    -İNSANLARLA BİRLİKTE ÇALIŞMALAR YAPMAK; HOŞLANIRIM
    -BAŞKALARIYLA SEVGİYİ PAYLAŞMAK; HOŞLANIRIM
    -TOPLUMDAKİ SORUNLARA KARŞI DUYARLI OLMAK; HOŞLANIRIM
    B-VERİLER
    -MERAK ETTİĞİMİZ BİR KONUDA ARAŞTIRMA YAPMAK; HOŞLANIRIM
    -HESAP TUTMAK; HOŞLANIRIM
    -BULMACA ÇÖZMEK; HOŞLANIRIM
    -BİLMECE CEVAPLAMAK; HOŞLANIRIM
    -SAYI VE İSTATİSLİKLERLE ÇALIŞMAK;HOŞLANMAM
    -BİLİMSEL DENEYLER YAPMAK; HOŞLANMAM
    -BİLGİSAYAR PROGRAMLARI İLE İLGİLENMEK;HOŞLANMAM
    C-NESNELER
    -BOZULAN BİR ŞEYİ TAMİR  ETMEK; HOŞLANMAM
    -MAKET YAPMAK; HOŞLANIRIM
    -HAMUR İŞLERİ YAPMAK; HOŞLANIRIM
    -BİLGİSAYAR VE ELEKTRONİK ALETLER KULLANMAK; HOŞLANMAM
    -ÇİZİM YAPMAK, TAKI YAPMAK; HOŞLANIRIM
    -BALIK TUTMAK VE HAYVAN BESLEMEK; HOŞLANMAM
    -DOĞA İLE İÇ İÇE BULUNMAK; HOŞLANIRIM
    Ç-FİKİRLER
    -HİKAYE VEYA ŞİİR YAZMAK; HOŞLANIRIM
    -HERHANGİ BİR MÜZİK ALETİ ÇALMAK; HOŞLANIRIM
    -BİLİMSEL YAZILAR OKUMAK; HOŞLANIRIM
    -OKUL VEYA SINIF GAZETESİ YAYINLAMAK; HOŞLANIRIM
    -BİR ŞEY İCAT ETMEK; HOŞLANIRIM
    -TİYATRODA ROL ALMAK; HOŞLANIRIM
    -ZEKÂ OYUNLATI OYNAMAK; HOŞLANIRIM
    ÖĞRETMEN;TEMELİNDE İNSAN OLAN MESLEKLER
    İNSANLARLA İLETİŞİM KURMAK, BAŞKALARIYLA SEVGİYİ PAYLAŞMAK
    MUHASEBİCİLİK;TEMELİNDE VERİLER OLAN MESLEKLER
    MERAK ETTİĞİMİZ BİR KONUDA ARAŞTIRMA YAPMAK, HESAP TUTMAK, BİLGİSAYAR PROGRAMLARI İLE İLGİLENMEK.

    BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ;TEMELİNDE NESNELER OLAN MESLEKLER
    BOZULAN BİR ŞEYİ TAMİR  ETMEK, BİLGİSAYAR VE ELEKTRONİK ALETLER KULLANMAK.
    YAZARLIK;TEMELİNDE FİKİRLER OLAN MESLEKLER
    HİKAYE VEYA ŞİİR YAZMAK, BİLİMSEL YAZILAR OKUMAK OKUL VEYA SINIF GAZETESİ YAYINLAMAK

    18.GÖRÜŞME FORMU
    1.ÖĞRETMEN.
    2.ZEKİ OLMAK,ÖĞRENCİLERLE İÇ İÇE OLMAK VB.
    3.YUKARDA BELİRTTİKLERİMİN AYNILARIDIR.
    4.ÖĞRENCİLER KIZDIRINCA HEMEN PES ETMEMEK.
    5.NORMAL İNSAN OLMAK YETER.
    6.ÜNİVERSİTEYE GİTMEK VE ORADAN MEZUN OLMAK YETERLİ.
    7.EVET
    8.EVET.ÇÜNKÜ ÇOCUKLARI SEVİYORUM.
    9.HERKES KENDİ ÇİZGİSİNİ KENDİ ÇİZMELİ.
     kaynak: http://aygunhoca.com/

    ÜLKEMİZ VE DÜNYA
    1.NEDEN NUFUS FAZLA YA DA AZ?
    KUTUP ALANI  “e”
    KENT ALAN  “b”
    DAĞLIK ALAN “g”
    KIYI ALAN“c”
     ÇÖL ALAN“d”
    KUTUP ALANINDA BALIK,KENT ALANINDA FABRİKA ÜRÜNLERİ,DAĞLIK ALANDA AĞAÇ,KIYI ALANDA TARLA ÜRÜNLER YETİŞİR;VE ÇÖL ALANDA HİÇBİŞİ YETİŞMEZ. 
    1.G,F,D,F,B.
    2.B ALANI.ÇÜNKÜ ŞEHİR VE HERŞEY BULUNABİLİR,4 MEVSİMİ YAŞAYABİLİRLER.
    3.D,E,F.ÇÜNKÜ KAR VE ÇÖL BÖLGELERİ BATAKLIK VAR.
    2.KALKINMA ETMENLERİNİ ÖĞRENİYORUZ
    TABLO VARDI
    3.ALDIKLARIMIZ, SATTIKLARIMIZ
    -İRAN
    -YUNANİSTAN
    -TACİKİSTAN,AZERBAYCAN,KIRGİZİSTAN,
    TÜRKMENİSTAN,ÖZBEKİSTAN.
    -İRAN VE SURİYE.
    -EVET,ÇÜNKÜ TÜRKİYEDE ÇOK ÜRÜN BULUNUYOR.
    4.ONUN İZİNDE
    Milli Mücadele döneminin dış politikadaki temel hedefi, yeni Türk Devletini
    milletlerarası alanda tanıtmak olmuştur ki; bu, bir anlamda Türkiye
    Cumhuriyeti’nin kuruluş döneminde de dış politikanın esaslarını oluşturmuştur. 
    Türkiye’nin modern anlamda bir milli devlet olarak uluslararası alanda
    meşruiyet kazanması Lozan Konferansı ile gerçekleşmiştir.
    1923-30 yılları arasında Türk Dış Politikasını meşgul eden dış sorunlar, Lozan
    Konferansı’nda çeşitli sebeplerle kesin olarak sonuçlandırılamamış konular ile
    Konferansta çözüme kavuşturulmuş ancak uygulama aşamasında çıkan
    sorunların “ulusal çıkarlara uygun” biçimde çözümüne dönük çabalardır. Bunlar:
    İngiltere ile Musul Sorunu, Fransa ile Kapitülasyonlar ve diğer sorunlar,
    Yunanistan ile Ahali Mübadelesi olarak ifade edilebilir.

    5.BİLGİMİZİ YOKLAYALIM

    1.AZERBAYCAN
    2. KIRGİZİSTAN
    3.TÜRKMENİSTAN
    4. TÜRKMENİSTAN
    5.SURİYE
    6.İRAN
    7. İRAN
    8.SURİYE
    9. KKTC
    10.YUNANİSTAN
    11. BULGARİSTAN
    12.GÜRCİSTAN
    13. SURİYE
    14. ERMENİSTAN
    15.YUNANİSTAN
    16.BULGARİSTAN-YUNANİSTAN
    17. NAHÇİVAN
    18. YUNANİSTAN
    19.GÜRCİSTAN

    6.ORTAK KÜLTÜRÜMÜZÜ KEŞFEDELİM
    Tablo vardı.
    7.SORUNLARA ÇÖZÜM BULALIM
    Ben öyle bir haber bulmadım.
    8.PERVEZ’E MEKTUP
    KARDEŞİM PERVEZ,
              NE DEMEK  İNSANLIK VAZİFEMİZİ YERİNE GETİRDİYSEK NE MUTLU BİZLERE.SAĞLIK DURUMUN NASIL?OKULA GİDİYOMUSUN?
    ANNEN BABAM NASIL?YERİNİZ RAHAT MI?
                                                                    SEVGİLERİMLE…..
    9.SEVGİ ÇUVALI
    1.EŞİT DURUMDA OLMALARI İÇİN
    2. EVET NEDENİ ADALET  YERİNİ BULSUN
    3. KARDEŞLER ÇOK DEĞERLİDİR
     kaynak: http://aygunhoca.com/

    10.OLİMPİYAR ATEŞİ YAKARKEN
    1.BÖYLE DEVAM EDİLMESİNİ İSTERİM VE YAPARIM SAVAŞLAR OLSA BİLE
    2.EĞLENCE OLABİLİR
    3.OYUNCULAR OLİMPİYAT BAYRAĞI İLE STADI DOLAŞIRLARDI
    4.HOŞGELDİNİZ,SEFALAR GETİRDİNİZ
    ULUSLAR ARASI OLİMPİYATLAR BAŞLIYOR.İYİ EĞLENCELER
    5.EKONOMİK FAYDA OLUR

    11.ÖYKÜ YAZALIM
    OLİMPİYATA GİTMEYİ O KADAR ÇOK İSTERDİM Kİ KÜÇÜKLÜĞÜMDEN BERİ.YARIN DA VARDI.YARIN OLDU; HAZIRLANDIM.VE EVDEN ÇIKTIM.BİLET İLE GİRİYORMUŞUZ.BİLETİ ALMADAN ÖN YARGI İLE İÇERİ GİRMEYE ÇALIŞTIM.BİLETİ ALDIM.VE İÇERİ GİRDİM.MÜZİK EŞLİĞİNDE STADA GİRDİK.HOŞGÖRÜ İLE BAZI KİŞİLERLE TANIŞTIK VE YAKINLAŞTIK.ARTIK ARKADAŞTIK
    12.AMERİKA’DA SATIŞ YAPIYORUZ
    ÜLKEMİZ ZENGİN VARLIKLARLA DOLUDUR.ÖZELLİKLE İSTANBUL.ORDA ESKİ YILLARDAN ESLERLER KALMIŞTIR.TÜRKİYEYİ GEZ GEZ BİTMEYECEK BİR ÜLKE.
    13.DÜNYAYI ÇOCUKLAR KURTARACAK
    DEMOKRASİNİN SERÜVENİ
    1.HANGİSİ ÖNEMLİ
    -AFACANLAR
    -“DEMOKRASİ SEN YAŞA”
    -DEMOKRASİ,YAŞARSA YANİ SÜRDÜRÜRMENİN SLOGANINI HAZIRLADIM
    -BİZ GRUP OLUŞTURMADIK

    2.RESSAM MISINIZ?YOKSA ŞAİR Mİ?

    DEMOKRASİ
    “DEMOKRASİ OLMASA
    BİZ ŞİMDİ NE DURUMDAYDIK
    YIKILMIŞ DÜNYA YIKILMIŞ İNSANLAR”
    3.NELER OLUYOR?
    1.PADİŞAH VE BİR ADAM TARTIŞIYORLAR
    2.PADİŞAK OĞLUNA KIZMIŞ,HİÇ BİRŞEY BİLMEDİĞİNİ İMA ETMEYE ÇALIŞIYOR
    3.YOK
    4.BABASI YANLIŞLIK YAPMIŞ OĞLUNU DİNLEMELİYDİ.

    4.VERZİRİN DÜŞÜNCESİ
    -DEMOKRASİSSİZ BİR TOPLUM İÇNDE YAŞIYORLAR

    5.OLAY VE OLAYIN ÇÖZÜM YOLLARI
    TABLO VARDI
    6.KARAR VERİNİZ
    TABLO  VARDI
    7.YASALAR,BELGELER VE SÖZLEŞMELER
    1.DEMOKRASİYİ GEREKTİĞİ GİBİ GERÇEKEŞTİRİYOR,YAPIYOR.
    2.DEMOKRASİYİ BÖYLE GÜZEL YAPTIĞI İÇİN ORTAYA ÇIKMIŞTIR.
    3.DİĞERLERİ GİBİ DEMOKRASİYİ İYİ KULLANIYOR.

    8.HAKLARIMIZI BİLELİM
    -HERKES ÜSTÜNE DÜŞEN HAKLARINI YAPMALI
    - HAKLARIMIZI YAPMALIYIZ YERİNE GETİRMELİYİZ
    - HAKLAR YAPILMALIDIR


    9.AVUKATINIZ YOKSA
    TABLO VARDI
    10.SLOGAN
    -İNSAN HAKLARI HERKES İÇİN GEÇERLİDİR
    11.BU ÇAĞRI HERKESE
      DÜNYAMIZI DAHA YAŞATABİLMEK İÇİN ÇEVREYE AĞAÇLAR DİKMELİ VE GELECEĞE BİR HAYAT BIRABİLİRİZ.ÇEVREYE KİRLETMEMELİYİZ.ÇÖPLERİ YERLERE DEĞİL ÇÖP POŞETİNE VEYADA ÇÖP KUTUSUNA ATMALIYIZ.VE DAHA BİRÇOK ŞEY YAPABİLMEK İÇİN HAYDİ EL ELE VERELİM.
    12.ÖNCÜ KADINLAR
    -İDİL BİRET
    - ELMAS ARABACI
    -
    - FERİHA SANERK
    - Nükhet Toy demir Gökdoğan
    - SAMİYE CAHİD MORKAYA
    - NERİMAN NEFTÇİ
    - SEMİHA BERKSOY
    - SÜREYYA AĞAOĞLU                              
    -
    - SABİHA GÖKÇEN
    -
     kaynak: http://aygunhoca.com/
    13.BULMACA
    ELEKTRONİK YÜZYIL
    1.HAYATIMIZ SOSYAL BİLİMLER
    PSİKOLOJİ:BU OKULDA UZUN SÜRE KENDİMİ YABANCI HİSSETTİM.BAZEN KOMUŞURKEN KULAKLARIMA KADAR YÜZÜM KIZARIYORDU.YANIŞ YAPARIM, ARKADAŞLARIMA KARŞI MAHÇUP OLURUM DİYE HİÇ KONUŞMUYORDUM.ÖĞRETMENLERİMİN VE ARKADAŞLARIMIN DESDEĞİYLE OKULA ALIŞTIM
    TARİH:OKUL BİNAMIZ TARİHİ BİR BİNADIR.GİRİŞTE TARİHİ ESER VE BULUNTULARIN SERGİLERDİĞİ KÜÇÜK BİR SALON VAR .BİNA YÜZYILLARDIR DİMDİK AYAKTA.BU OKULDAN MEZUN OLANLARIN İÇNDE BİRÇOK ÜNLÜ İSİMDE BULUNUYOR
    COĞRAFYA:BEN İLKÖĞRETİM OKULU 6.SINIF ÖĞRENCİSİYİM.OKULUM ŞEHRİN GÜZEL BİR SEMTİNDE.OKULA OTOBÜSLE GİDİYORUM.OKULUMUN YANINDA KÜTÜPHANE,SÜNAMA,HASTANE VE PARK VAR.CADDELER SÜREKLİ KALABALIK.BAZEN OKUL ÇIKIŞI ARKADAŞLARIMLA KÜTÜPHANEYE GİDİYORUZ.
    SOSYOLOJİ:CUMARTESİ GÜNÜ,ARKADAŞIM BENİ DOĞUM GÜNÜ KUTLMASINA DAVET ETMİŞTİ.ADRESİ TELEFONDA TARİF ETTİ AMA ARKADAŞIMIN ADRESİNİ BULAMADIM.BANA GİDECEĞİ ADRESİ “SEMT ALIŞVERİŞ MERKEZİNİ SAĞINA AL,YÜZ METRE YÜRÜ,YOLUN KARŞISINDAKİ PARKIN KUZEYİNDEKİ İLK SOKAK”DİYE TARİF EYMİŞTİ.
    HUKUK:OKULUMUZDA ÖĞRENCİ MECLİSİNDE ÜYE SEÇİMİ YAPILDI.BEN VE BİRÇOK ARKADAŞIM ADAY OLDUK,EŞİT KOŞULLARDA PROPAGANDA YAPTIK.HİÇ KİMSE HAKSIZLIK YAPMADI.125 OY ALARAK ÖĞRENCİ MECLİSİNE GİRDİM.
    EKONOMİ:AİLEM,BİZE DAHA İYİ EĞİTİM İMKANI SAĞLAMAK İÇİN ÜÇ YIL ÖNCE KASABADAN KENTE TAŞINDIK.BABAM ÖĞRETMEN OLDUĞU İÇİN DEĞİŞEN BİR ŞEY OLMAMIŞTI.KENTE GELİNCE ANNEM DE BİR PASTANEDE ÇALIŞMAYA BAŞLADI.DAHA SONRA İHTİYAÇ KIREDİSİNDEN YARARLANARAK KENDİ DÜKKANINI AÇTI.GEÇEN YIL ABLAM DA KIS MESLEK LİSESİNİN PASTACILIK BÖLÜMÜNE KAYIT YAPTIRDI.

    2.BELGEDEN BİLGİYE
    ŞİMDİKİ PARALAAR GİBİ ŞEKİL  VE BOYUTLUK AÇISINDAN AYNU GÖZÜKÜYOR.
    3.BALTAMIZI BİLEMEK
    1.
    2.
    3.BALTASINI BİLEDİĞİ İÇİN DAHA ÇOK AĞAÇ GEÇTİ.
    4.HAYALLERİM VE TEKNOLOJİ
    -TELEFON ŞARJI BİTMESİ
    -BATARYASI BİTMEYEN TELEFON
    5.GELECEKTE YAŞAM
    SAĞLIK:HASTANELERDE HERKESİN KENDİNE AİT BİR ODASI OLACAK.AMELİYAT NORMAL ODAYI AMELİYAT ODASINA DÖNÜŞTÜRÜLEREK  YAPILACAK.
    EĞİTİM:ÖĞRENCİLERE KİTAP YERİNE NOTEBOOK(LEPTOP) DAĞITILACAK
     İLETİŞİM:EV TELOFONLARINDA BİLE 3G OLACAK.
    ULAŞIM:HERKES METRONUN HIZLISI İLE ULAŞIM YAPACAK
    6.RÖPORTAJ YAPIYORUM
    1.BEN BİR AİLE HEKİMİ DOKTORUYUM.
    2. Bulaşıcı hastalıklar salgın olduğu yerlere gidenler,
    Üç aylıktan daha küçük bebekler,
    Ailesinde bulaşıcı hastalık taşıyan kişi bulunanlar,
    Yaşlı ve yatalak olanlar,
    Kanser gibi bağışıklık sistemini felce uğratan bir hastalığı olanlar,
    Bağışıklığı bastırıcı ilaçları kullananlar

    3. Pandamı
    Endemik
    Kara veba
    Epidemiyoloji
    Grip
    Tifo
    Kolera
    Dünya Sağlık Örgütü
     kaynak: http://aygunhoca.com/
    4.HASTA OLMAMAK İÇİN ELİMİZDEN GELENİ YAPMALIYIZ.
    5.BİR KİŞİ HASTALANIRSA YAKININDAKİ HERKES HASTA OLBİLİR.
    6.BİZLERE DÜŞMELİ ÇÜNKÜ HASTA OLMAMALIYIZ.

    7.YA BEN OLSAYDIM
    1.KÖTÜ  BİR ŞEY YAPMIŞ.
    2.KENDİMİ KÖTÜ HİSSEDERİM.AMA KORSAN KİTAPLARDAN ALANLAR AYDININ YAŞADIĞIĞ GİBİ YAŞARSA ENİNDE SONUNDA GERÇEK KİTAP ALACAKLARINI DÜŞÜNÜRÜM.
    3.OY TOPLAYARAK KALDIRILMASINI ÖNERİRİZ.
    4.EVET.ÇÜNKÜ AYDININ YAŞADIĞINI BİZLER DE YAŞARIZ.
    5.BİR MADDİ DURUMDAN DOLAYI EKSİLEBİLİR FAKAT AYDININ YAŞADIĞI YAŞANMAZ. 
    8.KORSANA HAYIR!
    9.TARİHİMİZDEN
    1.500-.000 YAKIN
    2.ERKEK
    3.HAYIR;HERKES KENDİ YAZIYOR.
    4.
    5.EVET
    6.EĞİTİMDE HER İKİSİNİ DE ANLATIYOR.
    10.INKİLAPLAR VE YENİLİKLER
    KADIN HAKLARI:3 NİSAN 1930:KADINLARAA SEÇME VE SEÇİLME HAKLARI TANIYAN “BELEDİYE YASASI”KABUL EDİLDİ
    §  KÜLTÜR: Bir millet savaş meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin o zaferlerin kalıcı sonuçlar vermesi ancak irfan ordusuyla mümkündür.
    §  Bir ulusal eğitim programından söz ederken, doğudan ve batıdan gelebilen bütün etkilerden tümüyle uzak, ulusal kişiliğimiz ve tarihimizle uyumlu bir kültür kastediyorum. Çünkü ulusal dehamızın tam olarak gelişmesi ancak böyle bir kültürle sağlanabilir. Herhangi bir yabancı kültür, şimdiye değin izlenen yabancı kültürlerin yıkıcı sonuçlarını yineletebilir.
    §  Bir ulusun asker ordusu ne kadar güçlü olursa olsun, kazandığı zafer ne kadar yüce olursa olsun, bir ulus ilim ordusuna sahip değilse, savaş meydanlarında kazanılmış zaferlerin sonu olacaktır. Bu nedenle bir an önce büyük, mükemmel bir ordusuna sahip olma zorunluluğu vardır
     kaynak: http://aygunhoca.com/
    EĞİTİM:  Atatürk’ün, söylevlerine, gerçekleştirdiği devrimlere, ortaya koyduğu ilkelere yaşamında onunla doğrudan etkileşimde bulunma olanağına sahip olmuş kişilerin anılarına baktığımız zaman, onun çok başarılı bir asker, iyi bir politikacı, tam bir devlet adamı, nitelikli bir ekonomist, mükemmel bir yönetici ve her şeyden önce de eşsiz bir eğitimci, hatta bir eğitim bilimci olduğunu görüyoruz.
    GÜZEL SANATLAR: Atatürk'e göre; "Sanat güzelliğin ifadesidir. Bu ifade sözle olursa şiir, nağme ile olursa musiki, resim ile olursa ressamlık, oyma ile olursa heykeltıraşlık, bina ile olursa mimarlık olur.

    Kaynak Gösterilerek alıntı yapılabilir.


    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Fastoyun