7. Sınıf Türkçe çalışma kitabı cevapları 2011-2012

Posted on
  • 15 Aralık 2011 Perşembe
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • 2011-2012 7. Sınıf Türkçe çalışma kitabı cevapları

    sayfa 9-10
    etken:bu işteki etkenleri tam anlayamadı
    üretken:tarımda her zaman üretkende kazanır
    özen gösterme:bu işde özen gösteren kazanır
    hoşgörü:sen hiçde hoşgörülü birine benzemiyorsun
    öngörmek:seni her konuda ön görüyorum
    yaratıcı düşünce:çocuklar yaratıcı düşüncede bulana bilirler
    eleştirel düünce:herkez eleştirel düşüncede olunamaz:
    dünya görüsü:
    insan gücü:bu iş insan gücü ile yapılacak sey degil
    belge:bu belgeleri hemem avukata iletmelisin
    zirve: zirveye cıkmak için çok çalışmalısın
    güvence altına almak:bu işi güvence altına almak lazım
    öz saygı:böyle zamanlarda kendine duyulan öz saygı çok önemlidir
    kediyle barşık olmak: her zaman kendinizle barışık olun
    başkalarıyla barışık olmak:ben başkalarıyla barışık olurum
    uzlaşma: bu konuda uzlaşmaya eremedik

    METİN ÇÖZÜMLEYELİM
    1……………
    2.kürsüdeki bir sahış bu konuşmayı yapmaktadır.çünkü değerli dinleriyiciler ile başlıyor
    3.dinleyici grubuna hitap etmektedir.çünkü değerli dinleriyiciler ile başlıyor
    4.degerli dinleyiciler kelimesiyle başlamiştır
    5.konuyla ilgili açıklama yapmıştır ve sondada bulunmaktadır
    6.dinleyicileri bilgilerdirmek
    7.açıklama ve örnekleme
    8.nesnel yargı
    9.tanımlama ve örnekleme
    10.küçük bir açıklamayla bitmiştir
    sayfa 10
    Eş Anlamlıları
    1-Görünüş—Zevahir
    2-Becerikli—Hamarat
    3-Başarı—muvaffakiyet
    4-Bayındırlık—İmar
    5-Etki—Tesir
    6-Damat—Güvey
    7-Egemenlik—hükümranlık
    8-Empoze etme—dayatmak
    9-Olanak—imkân
    1.Bu yazlıdan da yüksek not alınca şevke geldi
    2. Başkasına sinirlenmiş ama hepimizin kalbini kırdı.
    3. Babam çok meşgul oldugunu söyledi ve beni baştan savdı
    4. Eve devamsızlık mektubu gönderilince foyası meydana cıktı.
    5. Ögretmenimiz öyle güzel ve tatlı konuşluyordu ki ağzından bal damlıyordu.
    6. Ona gerçekleri gösterebilmek için çok dil döktü
    7. sınıf türkçe çalışma kitabı 18-19 -10.etkinlik-
    1.Öğretmenimiz oniki yıl Ağrı’da çalışmış.
    2.Betül gezmek için 13.15′te evden çıkıyor,15.50′de eve dönüyor.
    3.Çin’de yaklaşık 150.000.000 kişinin soyadı “Chang”tır.
    4.Yirmi beş cm uzunluğundaki bir lastiği her iki ucundan 8′er cm çektik.
    5.Ülkemizde ilk nüfus sayımını II.Mahmut yaptırmıştır.
    6.Şili’deki Atakama Çölü’ne en son 400 yıl önce yağmur yağmıştır.
    7.Beş taş,beş tane taşla oynanan bir tür çocuk oyunudur.
    8.Kuzey kutbu,kış aylarında yük seksen altı gün güneşten mahrumdur.
    9.Şairin 2.’inci kitabı çok beğenildi.
    10.Atatürk,10 Kasım 1938 sabahı saat dokuzu beş geçe hayata gözlerini yumdu.
    11.Aynı notayı önce ikilik sonra altmışdörtlük seslendirdi,aralarındaki farkı anladık.
    12.Arkadaşlarla iki hafta sonra buluşmak için sözleştik.
    13.Altmışaltı,altmış altı sayı almakla kazanılan bir çeşit iskambil oyunudur.
    Doğru veya yanlış diyeceğiz
    Konu:Sayıların Yazımı
    1-d
    2-y
    3-d
    4-y
    5-d
    6-d
    7-d
    8-d
    9-y
    10-y
    11-y
    12-d
    13-y


    Sayfa 9-14 cevapları
    2.etkinlik
    1.soru = metinin konusunun içeriği çocuk haklarıdır.
    2.soru = yazar tarafından yapılmış.çünkü;yazar değil çocuklar tarafından yapılsaydı çocuk bizler diye bahsederdi
    sayfa 10
    soru 3 = dinleyici grubuna çünkü diyor ki değerli dinleyiciler
    soru 4 = değerli dinleyiciler diye başlanmıştır
    soru 5 = eğitimle ilgili
    soru 6 = çocukların kendi haklarını öğrenmesi
    soru 7 = açıklama
    soru 8 = nesneldir
    soru 9 = tanımlama
    soru 10 = beni dilediğiniz içi teşekkür ederim diye bitmiştir
    5. etkinlik
    Acı dil yanlız sahibine değil karşısındakinede zarar verir
    Ağzın icindeki dik her dönüşünde can yakar
    8.Etkinlik; Aşağıdaki cümlelerin altı çizili fiillerin anlam özelliklerini belirleyiniz.
    1) Atatürk,1881′de Selanik’te doğdu.
    2) Pencerenin önünde sessizce oturuyordu.
    3) Buzdolabına konmayan yiyecekler kokuşur.
    4) Her gün mutlaka bir gazete okumalısınız.
    5) Giysileri oldukça eskimişti.
    6) Yeni pantolonuyla gömleğini giyecek.
    7) Öğretmenini karşısında görünce sevinecek.
    Yeni sınıf arkadaşlarını çok seviyor.
    9) Dökülen yaprakları topladı,çöp torbasına doldurdu.
    10) İçi neşeyle doldu taştı.
    İş Fiilleri;
    4)Okumak,
    6)Giymek,
    8)Sevmek,
    9)Toplamak-doldurmak.
    Oluş Fiilleri;
    1)Doğmak,
    3)Kokuşmak,
    5)Eskimek.
    Durum Fiilleri;
    2)Oturmak,
    7)Sevinmek,
    10)Dolup taşmak.
    Sayfa 11′deki 3. ve 4. etkinliği kendin yapacaksın zaten
    sayfa 17-4. etkinlik
    4. Etkinlik
    Metnin Konusu şudur:
    atom bombasından etkilenen insanların hayatı anlatılmaktadır
    Metnin Anadüşüncesi şudur:
    Atom Bombasının Tehlikesi
    Metnin Yardımcı DÜşünceleri şunlardır:
    Atom bombası ve radyasyonun etki süresi ve atom bombasının atıldığı yerdeki insanların duyguları
    Metnin Başlığı Şu Olmalıdır:
    Kendiniz bulabilirsiniz
    Atom Bombasının sonucu:
    Kahrolsun Atom Bombası… vb.
    miras keçe
    1. etkinlik
    hayvan derisinden yapılan kaba kumaş
    dengi
    parçalanmış
    tahtadan yapılan kanepe
    perdeyi takmaya yarayan düğme
    eski çağlardan kalmış maddi ve manevi değeri olan eser
    çiçek dikilen yer
    152. sf 2. etkinlik
    Murat = çep telefonu vermek
    Alper = tükünmez kalem vermek
    Burak = uzay aracının resmini koymak
    Temel = gözlük takmak
    Can = dizüstü bil. vermek
    3.Etkinlik
    Giriş bölümüyle ilgilidir
    4.etkinlik
    1=nesnel
    2=nesnel
    3=öznel
    4=nesnel
    5=nesnel
    sayfa 121
    2 etkinlik
    a) kafasında şimşek çakmak
    2.eli kolu bağlı beklemek
    3.umudunu yitirmemek
    4.gözlerine inanamamak

    123.SAYFA: SEVGİLİ MARY:
    bu mektubu sana fatih sutan mehmet i tanıtmak için yazıyorum.
    F.S.Mehmet İstanbulu fethederken 21 yaşındaydı.O zor durumlar karşısın da yenilmeyen bir padişahtı o akıllı zeki güçlü azimli zor karşısında yenilmeyen ve sana anlatamadığım bir sürü özelliği olan bir padişahtı. F.S.mehmet koca bizansı yok etmişti ama F.S.M. olmasaydıgemiler karadan yürütülmeyip istanbul alınamıyacaktı
    işte F.S.M.sayfalara sığdıramadığım padişah.
    81-82 cevapları
    6.Etkinlik:
    1) C
    2) B
    3) B
    4) D
    Zaman Zarfları
    7.Etkinlik:
    1. Tatil haberini alan öğrenciler öğleyin evlerine gittiler.
    2.İki saat önce televizyon seyrediyordu.
    3.Sabahleyin siyah mantosunu giyerek dışarı çıktı.
    4.Bilim çocuk dergisini yeni sayısını yarın alalım.
    5.Konuyu saptırma, ne demek istediğini hemen söyle.
    6.Dün Konya’dan gelen misafirlerimizi karşıladım.
    7.Keşke seninle bugün görüşebilsek.
    8.Bu çöpleri derhal toplamalıyız.
    45.SAYFA 5 .ETKİNLİK..
    1.Laiklik.
    46.SAYFA 7.ETKİNLİK
    1.ÖN PLANLI
    2.medeniyet ve kültür
    3.milleti ön planda tutarak milli olmuşlardır..
    47.SAYFA 9.ETKİNLİK
    1.cümle:gereklilik kipi
    2.cümle:geniş zaman
    3.cümle:istek kipi
    4:cümle:geniş zman kipi
    5:cümle:şart kipi
    47.SAYFA 11.ETKİNLİK
    1cümle: olumlu
    2.cümle: olumsuz
    3:cümle: olumlu soru çekimi
    4.cümle: olumsuz soru çekimi
    48.SAYFA 1.ETKİNLİK
    1: opera
    2: orkestra
    3:şaheser
    4:konservatuvar
    5:darülbedayi
    6: onur
    7:bellemek
    8:vazgeçilmez
    9:özdeyiş
    10:mebus
    11:yıgın
    12:duyarlılık
    13:sanat
    Şifrede:ATATÜRK VE SANAT
    29. sayfadakinin birincisi:
    Haritadaki mavi boyayla yani denizle ilgilidir.
    Kullanıldığı Alan : Denizcilik.
    Kelimeler:Küpeşte , ağ , pul , ırıp , reis , kıç altı , tayfa , rıhtım.
    Kullandığı Alan : Deniz hayvanları.
    Kelimeler: Dülger balığı ve kırlangıç balığı.
    Birinci etkinliğin üçüncüsü:
    Bir olaya çok üzülmek.
    Bir olaya çok sevinmek.
    Kahvesini yavaş , yavaş içmek.
    Üzgünce seğirte seğirte yürümek.
    sayfa:30 2.Etkinlik
    1-Çalışan adama çalışmasının,emeğinin karşılığını vermemesi
    2-Adamın adaya düşmesi
    Adama balık vermemeleri
    Kahvecinin adamın hakkını araması
    Adamın hakkını alamaması
    3-”Hakkımızı aramalıyız”
    4-Bir şey için sonuna kadar mücadele etmeliyiz.Haksızlık yapmamalıyız
    5-Vardır. Bir adam balığa çıkar yanında gelen o adama hakkını vermeyebilir
    Sayfa:30-31 3-4.Etkinlik
    Aynı şekilde bundan da pek emin deilim
    3.Etkinlik
    Dışarıdan gelen adımın……….?
    Cevap: Çalışmak,karnını doyurmak.Balık almka olabilir.
    Adam,amacına ulaşmak için…..
    Cevap:Bir şey yapmadı.Pes etti, mücadele etmedi
    Adam,amacına ulaşa….
    Cevap:Hayır Çünkü pes etti.Mücadele edip hakkını alabilirdi.Veya tatlı bir dil kullanabilirdi.
    4.Etkinlik
    I.Bölüm
    -Hakkını aramayan çünkü adam hakkını aramıyor
    -Haksızlık yapan çünkü diğer çalışanlara verdiği balıktan, dışarıdan gelen adama vermiyor.
    -Haksızlık yapan ve saygısız çünkü dışarıdan gelen adama balık vermiyor ve kahveciye saygısızca bağırıyor
    -Yardımsever çünkü dışarıdan gelen adama hakkını araması için yardım ediyor.
    II.Bölüm
    Reis ve balığın üstüne basan adaam birbirine benziyor .Çünkü ikisi de dışarıdan gelen adama balık veremiyorlar.Onu dışlıyorlar
    türkçe çalışma kit. sayfa 33
    1. herhalde=iki isimden oluşmuştur-kalıplaşmıştır.-birleşen kelimeler bitişik yazılmıştır.
    2.birdenbire=iki isimden oluşmuştur-kalıplaşmıştır.-birleşen kelimeler bitişik yazılmıştır.
    3.hiçbiri=iki isimden oluşmuştur-kalıplaşmıştır.-birleşen kelimeler bitişik yazılmıştır.
    4. dülger balığı=iki isimden oluşmuştur.-ikinci kelimesi gerçek anlamından uzaklaşmamıştır.
    5.kıç altı= iki isimden oluşmuştur.-ikinci kelimesi gerçek anlamından uzaklaşmamıştır.
    6.pay yapmak=bir isim ve bir fiilden oluşmuştur.-ikinci kelimesi gerçek anlamından uzaklaşmıştır.birleşen kelimeler bitişik yazılmıştır.
    7.laf işitmek=bir isim ve bir fiilden oluşmuştur.-ikinci kelimesi gerçek anlamından uzaklaşmıştır.birleşen kelimeler bitişik yazılmıştır.
    8.söz vermek=bir isim ve bir fiilden oluşmuştur.ikinci kelimesi gerçek anlamından uzaklaşmıştır.-birleşen kelimeler ayrı yazılmıştır.
    9.can sıkılmak=bir isim ve bir fiilden oluşmuştur.-ikinci kelimesi gerçek anlamından uzaklaşmamıştır.-birleşen kelimeler bitişik yazılmıştır.
    sayfa 16-17-18
    meşhur:SÖZLÜK ANLAMI
    Ünlü, tanınmış, herkesçe bilinen
    cömert:SÖZLÜK ANLAMI
    Para ve malını esirgemeden veren, eli açık, selek, semih, ahi, bonkör
    Kutlu:SÖZLÜK ANLAMI
    Uğurlu
    röportaj:SÖZLÜK ANLAMI
    Sayfa 77
    1- Ünlem işareti: Eyvah ev yanıyor. İşlevi:heyecan bildiren cümlelerden kullanılır.
    2- O kadar korkunç! bir filmki uyuya kaldım. İşlevi:alay bildiren cümlelerde kulanılır.

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Fastoyun